Sektor mediów i telekomunikacji

Rynek medialny podzielony jest na rynek przekazów (przekazy informacyjne i rozrywkowe oferowane przez media masowe) oraz rynek reklamy (wydzielony w ofercie programowej mediów czas i powierzchnia sprzedawana firmom i instytucjom).

Struktura mediów w Polsce oparta jest przede wszystkim o koncentrację wertykalną czyli na modelu własności rozciągającym się na różne etapy produkcji i dystrybucji. Przykładem jest chociażby Agora S.A. oraz Grupa ITI.

Rynek medialno-rozrywkowy w Polsce rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Motorem rozwoju w najbliższych kilku latach będą tzw. nowe media bazujące na szerokopasmowym Internecie i technologiach mobilnych.

Rynek telekomunikacyjny w Polsce podzielony jest na rynek telefonii stacjonarnej i rynek telefonii komórkowej. Wśród operatorów telefonii stacjonarnej największym jest Telekomunikacja Polska. Kolejne w rankingu to Dialog, Netia, Tele2, NOM oraz MNI, GTS Energis, Vectra, Tele-24, Multimedia, Espol, Aster, UPC i Telecom. Wśród operatorów telefonii komórkowej występuje większe zróżnicowanie w udziałach w rynku. Obecni na rynku w Polsce główni operatorzy: ERA, Orange, Plus dysponują większościowym udziałem w rynku.

Zainteresowała Cię nasza oferta? Masz pytania?